Välkommen till Alert Alarm support

Vi finns alltid här för dig.

Välkommen till Alert Alarm support

Vi finns alltid här för dig.

Kom igång med ditt hemlarm

Här hittar du vanliga frågor och svar kring ditt hemlarm, monteringsanvisningar och användarhjälp. Vad kan vi hjälpa dig med?

Välj kategori i menyn.

Saknar du något?

Hittar du inte det du söker support för? Ställ en fråga och beskriv vad du vill ha hjälp med så kontaktar vi dig så snart som möjligt.

Nedan finner du svar på vanliga frågor.

Hur kan vi hjälpa dig?





Skicka

Genom att klicka på knappen accepterar du våra användarvillkor

Vanliga frågor

  • Alert Alarm är Sveriges bästa hemlarm enligt PC För Alla. Tack vare att onödiga mellanhänder har plockats bort kan vi erbjuda ett hemlarm som skyddar mot inbrott, brand och vattenskador av högsta kvalitet till en oerhört låg kostnad. Via mobilen kan du styra larmet och få information om händelser i din bostad, oavsett var du befinner dig.

  • Vi använder begreppen villalarm och lägenhetslarm då det generellt är den bästa lösningen för respektive boendeform. Då ingenting är beställt innan du har varit i kontakt med en säkerhetsrådgivare från Alert Alarm diskuterar ni alltid igenom vilken lösning som är bäst för dig. Om du bor i villa och tilltalas av det vi kallar för lägenhetslarm är det rätt för dig.

  • Larmet är utvecklat för att du enkelt ska kunna montera det själv. Med ditt hemlarm levereras även anpassade monteringsanvisningar i text och bild. Du har dessutom tillgång till support via telefon, e-post och chatt.

  • Väljer du vårt villalarm, med anslutning till Securitas Direct larmcentral och fria utryckningar ingår således väktarutryckningarna i tjänsten. Vid avsiktliga larm eller vid uppenbart slarv som orsakar en väktarutryckning kan vi dock kräva ersättning. Detta är osannolikt då du har 8 minuter på dig att återkalla ett larm som har löst ut.

E-post: kundtjanst@alertalarm.se
Telefon: 0771-76 03 03